Általános szerződési feltételek

A jelen Általános szerződési feltételek (továbbiakban: ÁSZF) dr. Soós Judit Márta egyéni vállalkozó, mint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatást nyújtó Szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetetett www.giranelli.hu internetes áruházban történő vásárlás jogi feltételeit és az azzal kapcsolatos tájékoztatást tartalmazza.

A Szolgáltató

Név: dr. Soós Judit Márta egyéni vállalkozó
Székhely: 1051 Budapest, Szent István tér 4-5.
Nyilvántartási száma: 51811420
Adószám: 68483821-1-41
Nyilvántartásba vevő hatóság: Nemzeti Adó és Vámhivatal Központi Irányítása
Telefonszám: +36-70-3662469
E-mail cím: giranelli@giranelli.hu

A Szolgáltató nem vetette alá magát egyetlen magatartási kódexnek sem.

A vállalkozás tárhelyszolgáltatója:
Neve: Magyar Hosting Kft.
Székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
Adószáma: 23495919-2-41
Cégjegyzékszáma: 01-09-968314
Telefonszáma: +36 1 700 2323
E-mail címe: info@mhosting.hu

Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.giranelli.hu weboldalon, valamint azok aldomain és hozzáadott domain címein található elektronikus áruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A giranelli.hu áruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza.

A giranelli.hu áruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség.

A giranelli.hu áruház szolgáltatásai elérhetőek minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is.

A Vásárló honlapon keresztül történő megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után.

A Szolgáltató a Vásárló megrendelését külön az erre szolgáló visszaigazoló magyar nyelvű email útján fogadja el, melyben a Vásárlót tájékoztatja egyebek mellett a megrendelt termék nevéről, mennyiségéről, árról, illetve a várható szállítás idejéről. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség a Szolgáltató elérhetőségein.

A honlapon keresztül kötött szerződés távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találhatóak. Az árak magyar forintban vannak feltüntetve. Az árak bruttó árak, de nem tartalmaznak Áfa-t, mivel a Szolgáltató alanyi adómentes vállalkozó. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy elálljon a szerződéstől.

A megrendelés folyamata

A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges. A webáruházban csak regisztráció nélkül lehet vásárolni

A Vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A Vásárló a weboldal nyitóoldalán megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. A bővebb ismertetőben feltüntetésre kerül a termék elérhetősége is (raktáron/rendelhető/nem rendelhető) a várható kiszállítási idő megjelölésével. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba rakom” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár ikonjára, gombjára, vagy a kosár szöveges linkjére  kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre. A kosárba tett termékeken igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A megrendelés véglegesítése a Pénztár oldalon kezdeményezhető. itt szükséges megadni a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat. A számlázás és kézbesítés tekintetében lehetőség van eltérő adatok megadására is. A megrendelés elküldése előtt a Pénztár oldalon a vásárlónak lehetősége van tájékozódni a megrendelt termékekről, a rendelés összegéről, a választott fizetési módról, szállítási módról a szállítási költségekkel együtt. Amennyiben a Vásárló a megrendelésével kapcsolatos szükséges adatokat kitöltötte és mindent rendben talál, úgy a “Megrendelés elküldése” gombbal beküldheti megrendelését

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt van lehetőség.
Amennyiben a vásárló a megrendelés elküldését követően észlelt hibát (pl. a visszaigazolásban), azt
haladéktalanul köteles jeleznie a Szolgáltató felé annak valemelyik elérhetőségén.

Visszaigazolás, a rendelések feldolgozása

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről.  A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a felhasználó nem kapja meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól
A rendelések feldolgozása minden hétköznapon 48 órán belül megtörténik.

Fizetési feltételek

Utánvét

Utánvét esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni a küldemény kézbesítőjének.

Paylike – Bankkártyás fizetés

A fizetés lehetséges a Paylike-en keresztül is bankkártyával. A fizetés a Paylike biztonságos fizetési felületén keresztül történik.
A Paylikefelületen megadott bankkártya adatok a webshop részére nem kerülnek átadásra.

Szállítási, átvételi információk és költségek

Házhozszállítás

A kiszállítást a Magyar Posta vagy a GLS végzi.
A kézbesítés raktáron lévő termék esetén 2-4 munkanapon belül megtörténik.

Kiszállítási díjak:

Házhozszállítás MPL -Magyar Posta és GLS 1800 Ft

15.000 Ft-os rendelési összeg felett a házhozszállítás ingyenes.

Foxpost csomagautomata

A kézbesítés Foxpost csomagautomatába is kérhető. A kívánt csomagautomata a Pénztár oldalon választható ki. A Foxpost automatába a kézbesítés díja 1100 Ft.
15.000 Ft feletti megrendelés esetén a csomagautomatás kézbesítés díjtalan.

Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia

A Vásárló 30 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a Vásárló jogosult 30 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 30 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Az elállási jog gyakorlásának lehetősége a személyes átvételi ponton teljesített megrendelésekre is biztosított.

Ha Vásárló elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni  a Vállalkozónak az alábbi lehetőségek egyikén:

  • A honlapon található online elállási nyilatkozat kitöltésével – ide kattintva elérhető
  • A letölthető elállási nyilatkozat kitöltésével és a Vállalkozó részére visszaküldésével,
    ide kattintva letölthető
  • Az elállási jog érvényesítési szándékának közlésével a Vállalkozó elérhetőségein
    (telefon, e-mail, postai levél)

A Vásárló határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát és ezzel egyidőben a megvásárolt terméket visszajuttatja a Szolgáltatónak

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha a Vásárló eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló  elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási, visszajuttatási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vásárló az általunk felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező visszatérítési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vásárló  a kellékszavatossági jogával?

A Vásárló  a  hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?

A Vásárló – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jog már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?

A Vásárló a vállalkozóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a Vásárló  termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás
A Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.

Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában marad.

Megrendelés módosítása, törlése

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben, vagy telefonon kerülhet sor (Telefon: +36 70 366 2469, giranelli@giranelli.hu).

Panaszkezelés

A Szolgáltató egyik magatartási kódexnek sem vetette alá magát, fogyasztókkal szembeni kereskedelmi gyakorlatát a hatályos jogszabályok alapján alakítja.

A vállalkozásnak illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát a Vásárló szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval.

A Vásárló panaszát az alábbi elérhetőségeken tudja közölni:

Írásban

– Postacím: Rácz Krisztina, 1051 Budapest, Szent István tér 4-5. III.em.1c.

– Email cím: giranelli@giranelli.hu

Szóban

– Telefonszám: +36 70 366 2469

Cégünknek a panasz írásbeli megválaszolására annak beérkezését követő 30 nap áll rendelkezésére.

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platform (ODR), amely jogviták rendezésére használható, elérhető az alábbi linken: https://ec.europa.eu/odr, a platform használatának feltételeivel együtt.

A cégünk székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetőségei:

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina körút 99.
Telefon: 06 (1) 488 21 31
Fax: 06 (1) 488 21 86
Email: bekelteto.testulet@bkik.hu

Az egyéb békéltető testületek elérhetőségei és további tájékoztatás megtalálható az alábbi linken: Békéltető testületek elérhetőségei